Czego nie wolno jeść kobietom w ciąży? Lista dań i produktów zakazanych

http://formeds.com.pl/ w komornikach rehabilitacja komorniki gabinet rehabilitacyjny

Ciąża to przepiękny stan oczekiwania na kolejnego członka rodziny. Wiąże się z czymś wyjątkowym, ale czasem także nieprzyjemnym. Mowa o wszelkich dolegliwościach na jakie jest narażona kobieta w ciąży. Nudności, złe samopoczucie, zmiana nastrojów. Z tym wszystkim musi walczyć, mając z tyłu głowy, że robi to dla malucha, rozwijającego się w jej brzuchu. Kolejnym aspektem na który szczególnie jest zmuszona zwrócić uwagę to pożywienie.

www.xbox-zone.pl

Od dziatek lat wyklarowała się dość sprecyzowana lista, która mówi o tym co wolno, a czego nie. O ile niektóre rzeczy są kwestią wyboru i preferencji, dobrze zapoznać się z tym czego lepiej jest unikać dla dobra dziecka:

  • Negatywny wpływ na rozwój płodu może mieć chociażby cukier. Występuje on niemalże w każdych daniach i produktach. Często błędnie myślimy, że nie ma go w owocach, a soki owocowe są zupełnie zdrowe. Jest całkiem na odwrót. Spożywanie dużej ilości cukrów może doprowadzić do cukrzycy.

    W takim stanie dbanie o rozwijające się dziecko jest dużo cięższe. Ma to także wpływ na jego życie w przyszłości. Gdy rozwijało się w matce u której wykryto cukrzyce, może jej doświadczyć w późniejszych latach. Jest także narażone na niebezpieczną nadwagę, którą ciężej będzie zwalczać;

  • W ciąży powinno się całkowicie zrezygnować ze spożywania produktów surowych i pleśniowych. Przykładem są sery pleśniowe lub tatary. Mogą one wpływać na rozwój infekcji, powodować różne dolegliwości takie jak: choroby układu pokarmowego, wymioty, itp;
  • Kobiety w tym szczególnym stanie powinny zadbać o to, by nie przyjmować pustych kalorii.

    Dobrze jest więc wykluczyć tłuste, słone i słodkie przekąski. Trzeba pamiętać, że każdy obiad powinien być źródłem energii. Z wiadomych względów zaleca się wyeliminowanie ze swojej diety fast-foodów;

  • Istnieją także owoce, które przyspieszają poród lub wspomagają jego wywołanie. O ile jest to dość dobre rozwiązanie przy końcu ciąży, w jej trakcie może okazać się niebezpieczne. Mowa o poziomkach i malinach. Oczywiście ich zażywanie w racjonalnych ilościach nie wpłynie w negatywny sposób na organizm, ale dobrze jest o tym wiedzieć;
  • Dieta kobiety w ciąży powinna być zróżnicowana.

    Można jeść naprawdę wiele, ale też kilku rzeczy dobrze jest unikać. Przykładowo zamiast ciężkich, tłustych mięs wybiera się indyka, czy kurczaka. Te z kolei świetnie jest zastąpić od czasu do czasu rybą lub produktami sojowymi. Pamiętajmy jednak, że szczególnie ważne jest sprawdzanie pochodzenia takich składników. To samo tyczy się warzyw i owoców. Gdy są nienaturalnie pryskane i wspomagane chemią, nie oddziałują dobrze na organizm.

    Dobrze jest jednak zdecydować się na bio-uprawy, chociażby na czas ciąży i karmienia.

.