Sport to zdrowie – aktywność fizyczna a zdrowe serce

gemed.pl/uzywane-aparaty-usg

Serce to być może najważniejszy narząd w naszym organizmie – nic więc dziwnego, że tak istotne jest, aby dobrze o to serce zadbać. Wiele osób zapomina jednak, że serce jest mięśniem i jak każdy mięsień potrzebuje regularnego treningu. Tylko w ten sposób będziemy mogli upewnić się, że narząd ten jest w dobrej formie. W związku z tym warto zainteresować się tym, w jaki sposób aktywność fizyczna wpływa na układ krążenia oraz ogólnie pracę serca. Tymczasem wysiłek fizyczny może być dla nas bardzo przydatny i bardzo korzystnie działać dla układu krążenia.

Dlaczego jednak aktywność fizyczna jest tak ważna dla serca? Przede wszystkim dlatego, że dzięki niej poprawia się przepływ krwi, ale też reguluje się jej ciśnienie. Wszystko to działa przeciwko miażdżycy, choć zalet jest znacznie więcej. Wysiłek fizyczny pozwala utrzymać serce w bardzo dobrej kondycji, lecz trzeba jeszcze wiedzieć, na jakie ćwiczenia fizyczne postawić. Niezwykle istotne jest to, aby dostosować aktywność fizyczną do naszej kondycji, ale też do wydolności organizmu, gdyż w przeciwnym przypadku możemy napotkać na różne problemy.

Najlepsze ćwiczenia na poprawę kondycji serca

Osobom, które chcą podjąć aktywność fizyczną i poprawić w ten sposób kondycję serca szczególnie poleca się następujące ćwiczenia:

  • joga,
  • jazda na rowerze,
  • jogging,
  • pływanie,
  • nordic walking.

O czym powinno się pamiętać podczas wykonywania wysiłku? Przede wszystkim, aby dostosować go do swoich własnych możliwości. To nie musi być wcale duży wysiłek – ważne jest jednak, aby był całkiem regularnie powtarzany. W ten sposób będziemy mogli zacząć nieco lżej, lecz po czasie intensywność naszych ćwiczeń z pewnością zacznie się podnosić. Przy tym wszystkim należy pamiętać, że ćwiczenia nie powinny nadmiernie obciążać takich partii ciała jak biodra, kręgosłup czy kolana. W ostatnim czasie wiele osób decyduje się głównie na pływanie czy bieganie, a coraz więcej osób widzi korzyści jakie przynoszą regularne wizyty na basenie.

Ciekawym rozwiązaniem jest także nornic walking, czyli popularne „kijki”, choć w tym przypadku koniecznie należy sprawdzić jaki chód rzeczywiście będzie przynosił najlepsze efekty.